Djurvännen

Kollar igenom mina bilder på fb, alltså de som folk taggat på mig. Och jag ser ju inte klok ut på någon av dem. Jag blir aldrig bra på bild. Så istället för att le och bli ful, så fular man sig medvetet o hoppas att folk tänker" men hon fular sig hon är nog snyggar irl" HOPPAS JAG. Hhehe. I morgon blir det beachen, vill inte att min kropp ska missa cancerfamkallande solljus ohh nej. Det här med solning är egentligen rätt överskattat tycker jag. Man pressar som faaaan i 2 månader och efter 1 månad är man lika blek igen. Sen har man 9 månader av blekhet, jippi. Om man inte solar solarium förstås, men det är fan livsfarligt. Annars idag har jag resat lite i min hylla/garderob. Det är en hylla från golv till tak med dörr för. Men har inga kläder i den. Bara sprit, skor och damm. Så nu rensade jag lite, spriten fick maka på sig(nej drack inte upp den utan flyttade ner den några snäpp) och göra plats för kläder. Sånt som tar mkt plats men som man inte annvänder så mkt på sommaren. Typ tjocka hoods och mysbrallor. Så nu har jag gott om plats!  
Jag är som sagt en sjuk djurvän. Älskar djur. Det är så.. chill? Kan man säga så? De hetsar inte upp sig för småsaker( jo hästar när de ser något från rymden, typ plast) och är goda lyssnare. Hahah jag gillar djur för jag kan vräka ut mina problem för dem. Nä men men ljusa röster blir de glada o kommer till en och vill kela! Tänk om det hade vatt så med killar? HAHAH, hade varit perfekt. "Kooooooom då lilleeeee gubbenubben så ska vi gosaaa ja kooooomsiiiiii" och vips så får man ligga. Men tillbaks till ämnet, jag som djurvän. Idag fick jag sopa lite hö på gården. Pappa spillde när han körde in hö. Och på marken går en duva. Den är inte rädd och man kan klappa den. Men den vill inte flyga. Så jag tar upp den och bär in den i hönshuset och där somnar den(?) Det var ingen sån tam med ring runt fossingen utan en vild! Söt. Nu får jag lite panik för jag kommer på att dörren till hönshuset är öppen. Och typ 3 hönor har redan blivit dödade så jag blir nog inte så poppis om de 2 sista också stryker med, så ska springa ut o stänga nu! Ska bara ge er en bild på mig o duvan. Natti 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0